torsdag 14. mars 2013

~ Gravid uke 22 ~

Wihiiii... Det går fremover! Enda to uker har gått siden forrige oppdatering. 
Til tross for endel plager i det siste så klarer jeg å holde hodet kaldt og være positiv. Dette ordner seg uansett. Når jeg var hos jordmor for to uker siden fikk jeg beskjed om å roe kraftig ned fordi jeg hadde så mye kynnere at jordmor var redd jeg skulle føde NÅ!! Og da overlever ikke lille babyen vår. Så Tigergutt SKAL holde seg inne frem til uke 40, minst!! 

Jeg får tett oppfølging av jordmor så jeg skal føle meg litt tryggere, og det gjør jeg virkelig. Alt er bra med gullet hver gang vi er der, og jeg merker mye aktivitet så er ingen fare med han. Men jordmor syntes jeg fortsatt hadde for mye kynnere så hun sa at jeg skulle bestille meg en legetime og få sykmelding igjen. Så da var jeg der i dag, og gikk ut igjen med ny sykmelding. Nå må jeg tenke på meg og gutten vår♥ 

-Termin: 18 juli 2013
-Uker på vei: 22+3
-Igjen til termin: 17 uker og 6 dag
-Gjennomførte kontroller: lege uke 10+3, jordmor uke 16, oul uke 17+3, jm uke 20+1, jm uke 22+1
-Neste kontroll: Jordmor 25+1

-Kjønn: ♥♥GUTT♥♥
-Navn: Tigergutt såklart!
-Vekt ca: 500g
-Lengde ca: 28cm
-Aktivitet innenfra: Han hopper rundt og sparker sterkere og sterkere ♥
-Babyens leie: litt her og der.
-Hodet festet: Nei, langt i fra.. Haha..

22+3 uker
-Innkjøp til babyen siden sist: Stokke Newborn set, trekk til newborn set, Bæresjal og smokk-holdere.
-Utstyr som mangler: Veldig mye ♥
-Barnerom: Må gjøre i stand det nye gjesterommet så nåværende gjesterom blir barnerom!
Setet kjøpte jeg brukt igjennom ei kjøp/salg side på Facebook! Betalte 500,- for det og det så like fint ut, og passet perfekt på min 24(?) år gamle tripp trapp stol! Nå skal babyen få det fint ♥♥

Haha, test av bæresjalet! Funka veldig dårlig når man har mage! Fikk så vidt plass til den lille bamsen der inni.. 

-Vektøkning: Gidder ikke tenke så mye på vekta! Jeg nyer å være gravid..
-Plager: Bekkenløsning (au), såå sliten, halsbrann (men vandt til dette fra før), lavt blodtrykk så er mye svimmel og har blodtrykksfall hvis jeg ikke spiser og drikker nok + hormoner fra helvete!
-Matkikk: Varierer veldig, akkurat i dag er det Kornmo med brunost og smør ♥
-Avsmak på: Ingenting egentlig! Reagerer på lukter, og bryter meg veldig fort..
-Humør: Veldig varierende :o huff..
-Kynnere: Alt for mye i forhold til så kort jeg er på vei! 
-Melk i brystene: Nei, ingenting ennå
-Strekkmerker: Trodde det var noen på vei, men håper jeg slipper!!
-Hevelser og vann i kroppen: Litt hevelse i leggene - fine sokkemerker..
-Tungt: ja, når jeg går opp bakker, trapper eller skal opp av senga og sofaen.
-Høygravid: Nope, kun halvveis nå!
-Utålmodig: Litt. Men trives godt med å være gravid ♥

-Sykehusbaggen: Den skal jeg ikke tenke på enda engang!
-Tanker om fødselen: Hæ, skal jeg føde? :o tar det som det kommer :) Ingen vits å bekymre seg for tidlig :)

♥♥Tigergutt♥♥

Hvordan er eller var din graviditet? Jeg vil gjerne høre! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Takk for besøket, det hadde vært utrolig hyggelig med en hilsen :) Klem fra FruFloden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...