lørdag 23. mars 2013

~ Vogna er "endelig" i hus ~


♥ LYKKELIG 

Alt ble plutselig VELDIG virkelig når vi var inne på Lekehuset på Maxi Storsenter for å hente vognen vår. 
Vi skulle egentlig kun innom for å høre om den hadde kommet. Vi begynte eller jeg begynte å bli litt bekymret siden ei venninne som bestilte en dag før oss fikk telefon for 2-3 uker siden om at vognen hadde kommet. 

Og der står vi og spør, og VIPS så kunne han ene som jobbet der sette den sammen og hente ut alle tingene vi skulle ha. Det eneste vi ikke fikk hentet var adapteret for å feste bilstolen til understellet på vognen. Dette kommer til uka fikk vi beskjed om, og det var derfor vi ikke hadde hørt noe om vogna enda. De skulle nemlig ringe når alt hadde kommet! 

Nå lurer du kanskje veldig på hva slags vogn vi har kjøpt?!
Vi har kjøpt en ♥ EMMALJUNGA EDGE DUO 



Dette er en vogn jeg falt for lenge før jeg ble gravid og det har egentlig vært en lang prosess før denne ble bestemt og bestilt! Vi hadde kikket på en annen vogn også siden Emmaljunga sine vogner er ganske dyre, og for meg var det ikke snakk om å ha brukt vogn! Jeg får kun mitt første barn EN gang. 

Vi kikket på Basson vogner på en nettside hvor de solgte "barne-pakker" som inneholdt: 
* Basson Duo Vogn med stelleveske, regntrekk, myggnett og fleece vognpose*Seng og madrass*Stellebord*Reiseseng*Spisestol*Lammeskinn
Denne pakken kostet kun en tusenlapp mer enn Emmaljunga vognen alene, så dette var absolutt noe vi vurderte. Vi dro å "prøvde" både Basson vognen og Emmaljunga vognen samtidlig, og da var det noen forskjeller jeg syntes var vesentlige. 
- Basson vognen var mye mer vinglete enn Emmaljunga
- Når jeg skulle ta av de forskjellige baggene var Emmaljunga vognen lettere å få løs fra understellet siden "knappen" sitter øverst på bagen  og ikke nede ved understellet. Og siden jeg er såpass lav var det mye lettere siden armene mine egentlig ble for korte!
- Emmaljunga har ett finere design! 
- Emmaljunga var lettere å legge sammen.

Så da ble valget EMMALJUNGA til tross for alt det som fulgte med i denne pakken! 
Og det fulgte også med stelleveske, regntrekk, myggnetting og sol skydd på vognen vi har valgt. + adapter for bil stolen på understellet på vognen siden vi også kjøpte bil stolen på samme sted. 

Vi hadde også noen runder med oss selv (jeg med meg selv) om HVOR denne vognen skulle kjøpes. Store problemer her i verden merker jeg! Haha.. 





Jeg er så fornøyd! Og lykkelig! 
Klarer ikke å slutte å se på vognen. 
Egentlig skulle vognen oppbevares hos a mor til vi fikk ferdig litt mer hjemme, men jeg måtte bare ta den med hjem. Så jeg kan se på den hele tiden. 

Grunnen til at vi valgte Emmaljunga Edge Duo i fargen BROWN FLOWER og med Classic Cryptonite understell er fordi jeg ville først og fremst ha en DUO vogn. Duo vogn vil si at det følger med en egen sitte del som festes på understellet istedet for bagen. Jeg ønsket ikke å ha bag som lå i sittedelen siden det da gjerne er litt dårligere plass i bagen og den ikke kan brukes så lenge. 

Fargen ble valgt fordi den kan brukes til både gutt og jente, og jeg likte veldig godt at det var brune blomster i den brune fargen. Fin, ikke sant?

Understellet på vognen ble valgt fordi det har vippehåndtak, trå-kurv, lufthjul og er litt lettere og mindre enn sportsunderstellet. Og hvorfor vi velger Classic Cryptonite og ikke vanlig Classic Crome er KUN pga utseende. Det vi har valgt har helt sorte hjul, imens det andre har en hvit kant på hjulene. Det fantes også ett understell med svingbare hjul forran, og det hadde vært helt GULL! Men dessverre var ikke dette luft hjul, og da med tanke på at vi kommer til å bruke den mest på grusveier osv så er det best med lufthjul. 

Jeg følte meg som verdens lykkeligste jente når jeg tuslet ut med vogn, bilstol og verdens beste ektemann!

Hva slags vogn har du kjøpt? Eller hva slags vogn hadde du til din(e) små? Hvorfor valgte du akkurat DEN vognen?


               

1 kommentar:

  1. Er du fornøyd med vognen din? Vi gikk også for Emmaljunga, og faktisk ser de veldig så like ut :) Jeg gleder meg så veldig til lillegullet kommer ut og vi kan trille i den fine vognen. Vi køpte Emmaljunga Edge Duo med Sport Cryptonite understell i fargen Grey Leaf (https://babyboble.wordpress.com/2013/07/19/det-matte-bli-en-solid-emmaljunga/). Såååå fornøyd! Lykke :)

    SvarSlett

Hei! Takk for besøket, det hadde vært utrolig hyggelig med en hilsen :) Klem fra FruFloden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...