tirsdag 9. april 2013

~ Gravid uke 26 ~


Nå har det gått enda to uker, og tiden går litt sakte egentlig. Var på ny kontroll hos legen i går og alle prøver var perfekte! HERLIG!! :D Kan senke skuldrene litt med gode prøver, mindre kynnere og bekken som er til å leve med. Da ser jeg hvor mye ro har å si. Fikk sykmelding frem til permisjonen starter så skal ikke tilbake på jobb før 2014.. Ganske så rart å tenke på :) Gleder meg til Tigergutt kommer :D

-Termin: 18 juli 2013
-Uker på vei: 26+1
-Igjen til termin: 14 uker og 6 dag
-Gjennomførte kontroller: lege uke 10+3, jordmor uke 16, oul uke 17+3, jm uke 20+1, jm uke 22+1, jm uke 25+1, lege uke 26
-Neste kontroll: 3D Ultralyd i uke 28

-Kjønn: ♥♥GUTT♥♥
-Navn: Tigergutt såklart!
-Vekt ca: 1000g
-Full Lengde ca: 32cm
-Lengde fra isse til setet ca: 23,5 cm
-Aktivitet innenfra: Turner, sparker, kiler ++ ♥
-Babyens leie: litt her og der - Faktisk overalt inni magen!
-Hodet festet: Nei, ikke enda! Vet ikke helt når det skal skje.

Bildet er hentet fra Google - Basson Lekegrind


-Innkjøp til babyen siden sist: Reiseseng med madrass, Lekegrind, Bæresele og to uroer.
-Utstyr som mangler: Stellematte, noe å ha div ting i på badet, babycall, ammepute, brystpumpe, ammeinnlegg, ammebh, noen flasker, smokker, +++ ♥
-Barnerom: Må gjøre i stand det nye gjesterommet så nåværende gjesterom blir barnerom!

-Vektøkning: Gidder ikke tenke så mye på vekta! Jeg nyter å være gravid..
-Plager: Bekkenløsning (au), halsbrann (men vandt til dette fra før), lavt blodtrykk så er mye svimmel og har blodtrykksfall hvis jeg ikke spiser og drikker nok, mye vonde kynnere (med mindre jeg tar det med ro) + hormoner fra helvete!
-Matkikk: Ristet brød med Brunost ♥
-Avsmak på: Ingenting egentlig! Reagerer på lukter, og bryter meg veldig fort..
-Humør: Veldig varierende :o huff..
-Kynnere: Alt for mye i forhold til så kort jeg er på vei! 
-Melk i brystene: Nei, ingenting ennå
-Strekkmerker: Trodde det var noen på vei, men håper jeg slipper!!
-Hevelser og vann i kroppen: Litt hevelse i leggene - fine sokkemerker..
-Tungt: ja, når jeg går opp bakker, trapper eller skal opp av senga og sofaen.
-Høygravid: Nope, litt igjen dit!
-Utålmodig: Litt. Men trives godt med å være gravid ♥

Er 24+5 uke på vei på bildet!
-Sykehusbaggen: Den skal jeg ikke tenke på enda engang!
-Tanker om fødselen: Har begynt å tenke litt igjennom ønsker osv. 


               

2 kommentarer:

  1. lista di var en smule mindre enn min ser jeg ;) jeg mangler masse :p små ting vel å merke ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. For å si det sånn så er ikke det der "lista mi".. Den er MYYYE lenger :p hehe.. Men blir stadig forkortet heldigvis :D

      Slett

Hei! Takk for besøket, det hadde vært utrolig hyggelig med en hilsen :) Klem fra FruFloden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...